czwartek, 5 stycznia 2012

Katarzyna Kobro - kobieta

Kiedy zaczynałam projekt o Katarzynie Kobro myślałam o niej jako o kobiecie. Oczywiście ważna była jej sztuka i teksty, które napisała, ale w moich pracach chciałam pokazać ją jako matkę, kobietę, konkretnego człowieka o konkretnych upodobaniach. Sztuka jej bowiem jest dla mnie absolutnie na 100 %, nic nie można tam dodać. No może tylko pozostaje mały niedosyt, że pozostało tak mało prac tej artystki.

Przeglądałam jej zdjęcia, przyglądałam się twarzy, wnikliwie analizowałam tła zdjęć, aby uchwycić jakieś niuanse, detale. Niewątpliwie zwracały uwagę jej stroje i charakterystyczna czapeczka w którą jest ubrana na zdjęciu z Przybosiem i Strzemińskim. To była inspiracja.


Małgorzata Malwina Niespodziewana Kobro, 2008, linoryt
Postać Katarzyny Kobro w tej pracy jest 1:1. Prawdopodobnie miała 164 cm wzrostu.
Małgorzata Malwina Niespodziewana Kobro, Czapeczka 1, Sukienka 1, Sukienka 2
Małgorzata Malwina Niespodziewana Czapeczka 1Sukienka 1, Sukienka 2, 2011
Proces twórczy. Obok mój portret narysowany przez Nutkę (pierwsze jej rysunki).

Więcej: kliknij na etykietę Kobro.

1 komentarz:

Anna Molska pisze...

bardzo podoba mi się grafika Kobro i sukienki... są bardzo japońskie, a przynajmniej japońskie w sposób przez nas rozumiany, europejczyków, polaków, ludzi nie z Japoni, ale Japonią zafascynowani.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...